021-68372060

دوربین مدار بسته چشم ماهی ویوتک در شهر بیالیستوک لهستان

(Total 1 Votes : 5 of 5)

12 / 08 / 1396

دوربین های مدار بسته تحت شبکه چشم ماهی ویوتک (VIVOTEK) به شهر بیالیستوک (Bialystok)  کمک میکنند تا سیستم نظارت بر ترافیک شهری خود را به روز کند

شهر بیالستوک شهری تاریخی با جمعیت 300 هزار نفر در شمال شرق لهستان است و یکی از مراکز جمعیتی اصلی لهستان است. این شهر در جنگ جهانی دوم متروکه شد و تا سالها بعد از آن در خاموشی فرو رفت تا در سالهای اخیر در پی رشد اقتصادی لهستان با احیاء معماری زیبای خود و مدرن  کردن زیرساختهای خود رنسانسی دیگر را تجربه کرد.

تغییر دیگری که در این شهر آرام با سرعت غیر منتظر ای رخ داده، افازیش مالکیت اتوموبیل است که از سال 2005 تاکنون سه برابر شده است. در طی دهه گذشته نیاز رو به رشدی برای ایجاد یک سیستم جامع و مدرن برای نظارت بر ترافیک در این شهر به وجود آمده است.

 

ارتقاء نظارت بر جریان ترافیک

دوربین ها پر هزینه ترین آیتمی بودند که در سیستم سنتی نظارت بر ترافیک در بیالیستوک بکار گفته شدند. برای اینکه از همه زوایا تصویر وجود داشته باشد باید تعداد زیادی دوربین تقریبا در هر چهارراه بکار برده شود که علاوه بر زشت کردن منظره بصری شهر، هزینه های سرسام آوری برای متصل کردن تمامی این دوربین ها  دوبین مرکزی مورد نیاز است.

برای جلوگیری از اختلال در ترافیک روز، نصب دوربین های مداربسته باید در اوقات شب انجام شود که این به نوبه خود منجر به طولانی شدن فرایند نصب دوربین ها به دلیل محدود بودن ساعات نصب میشود. بدتر اینکه خود سیستم دیگر نمیتواند نیازهای این شهر رو به رشد را تامین کند.

با وجود اینکه تعداد دوربین ها زیاد است اما گستره دید هر دوربین بسیار کم است و زمانی که تصادفی رخ میدهد، کنار هم قرار دادن تصاویر از دوربین های مختلف به منظور بازسازی تصویر تصادف، کار بسیار مشکلی است. اغلب مشکل است که بتوان از طریق تصاویر دوربین ها فرد مقصر را تشخیص داد. راه حل بهتری مورد نیاز بود.

همکاری نامحسوس برای اجرای نامحسوس

موسسه ZDM  که بخشی از شهرداری شهر بیالیستوک و مسئول سیستم جاده ای این شهر است تصمیم  گرفت تا سیستم دوربین های ترافیکی ناکارامد خود را  بازسازی، ساده سازی و به روز کند لذا شروع به همکاری با شرکت مدیریت نرم افزار سیستم های زیمنس کرد و همچنین شرکت سوما سلوشنز (Suma Solutions) نماینده محلی شرکت ویوتک Vivotek را بر آن داشت تا پاسخی برای نیازهای خود پیدا کند. زیمنس توسط تکنولوژی ارائه شده توسط ویووتک نرم افزار سیستم را بهبود داد. ویوتک Vivotek یک تامین کننده راه حل های نظارتی IP است که راه حل های مدیریتی و نظارتی اختصاصی برای ترافیک را ارائه میدهد و اخیراٌ دوربین های مدار بسته تحت شبکه چشم ماهی 5 مگاپیکسلی مدل FE8174V H.264 را به ازار عرضه کرده است.

 دوربین شبکه ای چشم ماهی ویوتک FE174V. این دوربین ضد بزهکاری با WDR ارتقاء یافته با قابلیت کار در روز و شب، دارای سنسوری با وضوح 5 مگاپیکسل و کیفیت برتر میباشد. لنز چشم ماهی این دوربین هنگام نصب بر روی دیوار دید پانارومیک با زاویه 180 درجه را ارائه میدهد و در هنگام نصب بر روی راس اماکن بدون دید کور میتواند زاویه 360 درجه را پوشش دهد. این دوربین مدار بسته با قابلیت انتخاب دید پیرامونی، دید پانارومیک و دید منطقه ای، راه حلی عالی برای افرادی است که نیاز به پوشش مناطق باز و پهن و انعطاف پذیری بالا دارند. تصاویر کروی گرفته شده با این دوربین میتوانند بطور اتوماتیک به روش های پخش سنتی پخش شوند. از آنجا که کارکرد اصلی دوربین در فضای بیرون است و باید در هر شرایطی قابل اتکاء باشد، یک محفظه ضد شرایط بد آب و هوایی با رتبه IP66 و ضد سرقت با رتبه IK10 از دوربین در مابل باران و گرد و غبار محافظت میکند و عملکرد خود را در هر آب و هوایی حفظ میکند.

دوربین مدار بسته ویوتک

دوربین مدار بسته ویوتک FE8174V دارای فیلتر IR-cut قابل جدا شدن است که بهترین انتخاب برای افرادی است که نیاز به سیستمی محکم با قابلیت کار 24 ساعته و پوشش تصویری کامل دارند.

وضوح بیشتر به معنی ایمنی ترافیک بهتر است

ZDM تعداد 130 دوربین VIVOTEK FE8174V را در چهارراه های بیالیستوک نصب کرده است. حالا با تعداد کمتری دوربین، کنترل کننده های ترافیک میتوانند تصاویر واضح تری از کل محدوده خود بودن نقطه کور تهیه کنند.

یک دوربین مداربسته VIVOTEK FE8174V به اندازه چهار دوربین بولت معمولی پوشش تصویری را در غالب یک تصویر ارائه میدهد که در عین ارائه تصاویر بهتر، در هزینه نیز صرفه جویی میشود. دوربین های دیگری نیز کاهش هزینه در زمینه پلتفروم مدیرت بک اند، تجهیزات ارتباطات شبکه و تجهیزات ذخیره سازی را پیشنهاد داده اند ولی این دوربین با کاهش تراکم فضایی از ویژگی های زیبایی شناسانه شهر نیز محافظت میکند.

دوربین چشم ماهی ویوتک با افزایش ظرفیت مانیتورها به آنها اجازه میدهد تا حالت های مختلف ارائه تصویر را ارائه کنند. حالا اپراتورهای مرکز مدیریت میتوانند به راحتی رویدادهای ترافیکی را کنترل کرده و از نرم افزار تشخیص تصویر برای افزایش کارایی کنترل ترافیک استفاده میکنند. شهر بیالیستوک درنهایت به مدیریت ترافیک  و سیستم نظارت دست یافت که میتواند با رشد سریع خود هماهنگ شود در حالیکه در هماهنگی با فرهنگ محلی و معماری باقی میماند.